15 Ağustos 2012

Cicekten halilar sersen de ayaklarimin altina, nafile- Flower Carpet



Bruksel'deki meshur Grand Place her iki senede bir Agustos ayinda cicekten bir haliyla, "flower carpet", susleniyor. Guzel bir tesaduf oldu, Aslilar buradayken dun gece beraber acilis torenine de gittik.  

Flower carpet ozellikle Ghent yoresinde yetistirilen begonyalardan yapiliyormus ve ortalama 750.000 begonya kullaniliyormus! Gecmisini merak edip biraz arastirdim. Aslinda tarihi falan bir gelenek degil. Sadece 1971'den beri yapiliyormus. Hatta bunu ilk yapan mimar, Statuemas, baska buyuk sehirlere de cicekten halilar dosemis. Ama galiba sebatla devam eden tek yer Bruksel. 




Acilis toreninde muzik ve havai fisekler ile isik gosterisi vardi. Bu seneki tema Afrika imis, bu nedenle Afrika ezgileri kullanildi. Bu benim ilk flower carpet deneyimimdi. Genel olarak ne gosteriye ne de haliya bayildim. Ama deneyim deneyimdir iste. 
Bunu da gorduk :)

2 yorum:

Janet dedi ki...

Deseni görünce ne dakar Afrikali görünüyo diye gecirmistim, demek ki temalarini tutturmuslar. Cicekleri, bitkileri cok seviyorum resimler icimi acti, ellerine saglik!!! ;)

Unknown dedi ki...

Aa farketmissin! Bu konudaki gozun gayet iyiymis. Ben anlayamamistim okuyana kadar- gorsellikle pek alakam yok galiba.

Begenmene sevindim!