4 Ağustos 2012

Hem bedene hem feminist zihinlere



Bugunlerde canim arkadasim xyzt'nin ziyareti ile parliyorum! Iki gundur gece-gunduz disaridaydik. Bugun onu ve Gorkem'i kendi hallerine biraktim- aslinda her yerim tutuldu, dizlerim tutmuyor da kactim demek daha dogru olur! Bu evlilik beni cok yipratti, cook! 

Henuz bu ziyaretle ilgili pek birsey yazmayacagim cunku hala tatilimle ilgili yazmak istediklerim var. Bir-iki ufak tefek sey iste. Uzun surmez, soz ;)

Bu yaz, yine gelenegimi bozmadim ve plajda Elif Safak okudum- Murakami'yi ilk gun zaten bitirmistim. Bu seferki Bit Palas idi. Aslinda ben biraz tersten baslamistim onun romanlarina ve kafama gore daginik gittim. Onun icin giderek daha da az sevdim yazdiklarini- mesela Baba ve Pic'ten aldigim tadi Ask'tan, Ask'tan aldigim tadi Iskender'den alamadim- bir "azalan marjinal fayda" egrisi izledi sanki romanlarina olan ilgim... Ama Bit Palas yazdigi son romanlarina hic benzemiyor. Ilk romanlarindan olan bu kitabin hem dilinden hem oykusunden buyuk keyif aldim. Uzun zamandir okudugum en guzel kitaplardan biriydi. Kesinlikle tavsiye ederim. 

Bit Palas'a Oludeniz sicakliklarina karsi Avene- Thermal Water Spray eslik etti. Hemen bununla ilgili, dayanamiyorum, bir not dusecegim- Avene'in bu termal su spreyi denizde, yolculukta, agda sonrasi, yaniklarda ve alerjik durumlarda serinletici ve yatistirici etkisi oldugu iddiasi ile pazarlaniyor. Cildinize mesela ucuslarda ya da plajda gunes altinda nem sagliyor. Ben de gercekten serinletici bir etkisi oldugunu kabul ediyorum. Ama yine de... hani cok param var nereye sacsam acaba diye dusunuyorsaniz bu urun tam size gore! Yoksa gidin yuzunuze iki su carpin derim.

PS: Yok, ben paralarimdan bunalip da almis degilim bu urunu; Avrupa Parlamentosu sagolsun, onlarin hediyesi-tabii en cok da AP karti almami saglayan "beyim" sagolsun! Bunu da sonra anlatirim ;)

Hiç yorum yok: