17 Ağustos 2012

Pembe-mavi cinsiyet rolleri



Dun Asli ile Gulhan Paris'e gitti iki gunlugune. Biz de J. ile havanin guzelliginden yararlanalim, biralarimizi da alalim Parc Cinquantenaire'e gidelim dedik. Eh, firsat bu firsat ustune de tam 6 saat suren, parkta baslayip evde biten bir kavga ettik. Iki haftadir bu ani bekliyormusuz!

Bu seferki de yine ana temalarimizdan birisi uzerineydi: temizlik ve isbolumu. Ben genel olarak onun hicbir isi kendiliginden ustlenmemesinden, evislerinin, calismamamdan da kaynakli, ustume yigilmasindan sikayet ediyorum-ki kendisi Turk standartlarinda caliskan bile sayilabilir ama... O ise  benim ona ne yapmasi gerektigi konusunda talimatlar vermem gerektigini soyluyor- beyefendi kendisi nereden bilecekmis neyin ne zaman yapilmasi gerektigini! Bu da beni daha da cildirtiyor- Ne yani, yaptigim yetmiyor bir de onu mu ustleneyim?! Zaten kendimi geleneksel kadinlik rollerine hapsolmus hissediyorum; tek yaptigim done dolasa alisveris, yemek, temizlik yapmak...

Neyse, J. temizlige dair kendi ayrintili takvimini yapmayi onerdi; buna gore kim neyi yapacak kendi kafasina gore bir isbolumu hazirlayacakti. Normalde bu takvim ve yazili liste olayina uyuz oluyorum, bir ailede bence herkes az cok ne gerektigini gorebilmeli ve gordugunu yapmali ama 18 aydan sonra pesettim ve bana uyar dedim tabii ki. Bugun isyerinden bana hazirladigi listeyi atmis. Listede renklendirilmis halde gorevler var ama kimin neyi yapacagi yine belirtilmemis. Renklendirmenin temsili ile ilgili bir not da goremedim. Yine yaptigi isi eksik yaptigini dusunup lahavle cekip aciklamasini istedim. Yok eksik yapmamis. O acikladiktan sonra bana da gayet acik gorundu- nasil olup da anlayamamisim hayret: Pembeyle renklendirilenleri ben yapacakmisim, mavileri de kendisi !

Kadinlik-erkeklik rollerinden ve bunlarin kapanina kisilmaktan sozetmisken ne kadar da uygun dustu degil mi?

Edit: Meger dalga gecmis. Dunku kavganin ve sinir bozuklugunun ardindan  espriyi anlamamisim. Yine de olasilikdisi gelmemisti ama... Neyse...

Hiç yorum yok: