6 Ağustos 2012

Resmen Doktora Ogrencisi!


Sonunda usenmeyi birakip gidip kaydimi yaptirdim! Artik, resmen, bir gocmen-bir issiz-bir ev kadini degil, Belcika'da Ortadogu uzerine doktora yapan bir ogrenciyim.

Burada doktoraya kabul almak nispeten kolay-en azindan benim Ghent Universitesi'ndeki deneyimim oyle oldu. Hocami buldum, arastirma konumu belirledik, bir arastirma onerisi (onerimsi) hazirladim et voila! Kolayliklardan bir digeri de Turkiye'den farkli olarak burada senenin herhangi bir zamaninda doktoraniza baslayabiliyorsunuz- tabii hocanizla anlasmak suretiyle- Eylul ya da Subat'i beklemek zorunda degilsiniz. Biz mesela 16 Agustos'u belirledik tarih olarak. Yani aslinda haftaya baslamam lazim ama hocama yazayim bir agzini arayayim diyorum- Eylul'e atsak hic fena olmaz sanki; simdiden tembelligim tuttu :)

Gent Universitesi Flaman bolgesinde oldugundan, taksi soforlerinden sokakta yol tarifi aldiginiz genclere, herkes Ingilizce konusabiliyor. Bu, bugunku islerimi oldukca kolaylastirdi. Ama yine de sonucta Belcikalilar iste: Neymis bugun iki haftalik okul tatilinden dondukleri icin sistemleri calismiyormus, bilgisayar karti tatil donusu okuyamamis (nedense artik!), ay pardon beni bir-degil-iki-kere yanlis yonlendirmisler cunku-onu-gormemis-bunu-iki-haftada-unutmuslar falan filan. Ben tatilde kafa bosaltmak diye buna derim iste! Kiskandim walla! Is yapmaya gelince bu Belcikalilara bir haller oluyor. Neyse, yine de Flamanlar Walonlardan kat be kat iyi oldugu icin kolaylikla affedip guleryuzumu kaybetmedim. En azindan Walonlar gibi hata yapip ya da isi savsaklayip ustune hem suclu hem guclu bir de size bagirmiyorlar. Buna da sukur.

Bir de kuyruklarda bol bol anne-ogul, anne-baba-kiz ya da baba-kiz kombinasyonlari gordum. Universiteye ilk kayit icin gelen ogrencilerin anne-babalariyla gelmeleri burada da gecerli anlasilan. Bana nedense oldukca ilginc geldi.

Kayit yaptiran ogrencilere yukaridaki resimde gordugunuz renkli kalem seti hediye edildi- essek kadar olmus bana da tabii :) Oldukca sevimli bir jest bence. Keske bizimkiler de boyle "renkli" karsilasalar ogrencilerini.

Uzerinde yazani google translate ile cevirdim cunku Flamanca'nin F'sinden anlamiyorum. 

"De pen is maar zo scherp als de geest die hem hanteert." Durf Denken

Google translate'ten pek anlasilmiyor ama soyle birsey olabilir: "Kalem onu kullanan zihin kadar keskindir. Dusunme cesareti gosterin." Ama birini bulup sormak lazim. Flamanca konusan pek tanidigim da yok ama bir bakinayim bakalim. 

Belcika'da onlenemez yukselisim suruyor! Beni izlemeye devam edin :p

2 yorum:

Janet dedi ki...

TEBRIKLEEEEEEER~~~~ :)
Kalemlerin $ip$irinmi$, onlarla bir resim yapip payla$mani bekliyorum $imdi senden ;)
Bu arada Flamanca cümle, Almanca kar$iliginin yandan yemisi 8))

Unknown dedi ki...

COK TESEKKURLEEER!!!! :)

En kisa zamanda oturup yapacagim resimlerimi- ilk doktora icraatim olacak :)

Sen anliyorsun yani Flamanca'yi Almanca'dan karsilastirarak? (Zaten su memlekette bi ozgun dil konusulmuyor ki:p)