6 Eylül 2012

PMS

"Menstruasyondan onceki birkac gun kendinizi birazcik yorgun ve dökük hissedebilirsiniz"
 (Isvecli karikaturist Anna Karin Eldes'in "Eger Hemen Birisi Beni Popomdan Cimdiklemezse, Birazdan Eve Donecegim" adli kitabindan)

Aynen yukaridaki gibi hissediyorum. "Birazcik"... Hem de neredeyse iki haftadir! Su an bir tek seytan kuyrugum eksik arkadan sarkan! Gecenlerde Kahire'de yapilmis bir odak grup calismasina dair bir tez okuyordum. Kadinlarin ulke baskani olup olamayacagi ile ilgili sorulara zaten genel olarak sacma sapan ve PMS doneminde asla okunmamasi gereken yanitlar vermisken bu kadinli erkekli grup, ustune kadinin teki- Psikologmus kendisi- "Kadinlarin hassas donemleri vardir. Bilimsel olarak da o donem hormonal dalgalanmalar yasarlar. Allah muhafaza o hassasiyet ve PMS donemlerinde ulkeyi savasa bile sokarlar. O nedenle kadinlar baskanlik yapmaya dogalari geregi uygun degildir" demis. Acaba Misir'daki dokuz aylik ikametimde bu kizcagiz bir sekilde benim adet donemime mi denk geldi diye merak etmedim degil dogrusu. 

Ben Baskan olsam bence dunya mum gibi olurdu; en azindan ayda bir kere...

2 yorum:

alkım doğan dedi ki...

haklısın koko. doğrusu kadınların hakimiyetini yüz kez tercih ederim! sanki çıkan savaşlar çok daha iyi nedenlerden çıkmış gibi bir de ahkam kesilmiyor mu deli oluyorum.
başkan sen ol, ben destekliyorum. pms günlerinde hanımlara bedava çikolata dağıtırsın diye umut ediyorum:)

koko dedi ki...

Al benden de o kadar alkim!

Beni ilk destekleyen oldugun icin senin cikolatalarini kendi ellerimle Pierre Marcolini'den sececegim- madem ne yaparsam yapayim duygusal olarak nitelendirilecegim, bari kayirmacilik yapayim da yanima kalsin :) Bu arada havaya girip secim sloganimi da buldum: "Ben oy verdiginiz ve denediginiz tum o erkeklerden daha kotu olamam ya!" :)