29 Eylül 2012

Koko'nun adi yok



Kucuklugumden beri biliyordum, bir gun evlenirsem kocamin soyadini kullanmayacaktim. Gun geldi, evlendim ama yasal zorunluluktan kendi soyadimin yanina, geldigimiz en ileri noktayi temsilen, bir de kocamin soyadini eklemek zorunda kaldim. Boylelikle hem babama hem de kocama olan aidiyetim tescillenmis oldu. Ayni anda!

Ben kadinin ve cocuklarin soyadi konusundaki dusuncemi her zaman acikca dile getirmisimdir: Bence insanlar kendi isim ve soyisimlerini diledikleri gibi secme, degistirme veya degistirmeme ozgurlugune sahip olmalidirlar. J.nin ailesi, arkadaslarimiz, eski erkek arkadaslarim ya da onun arkadaslari, uzun lafin kisasi cevremizdeki neredeyse herkes bu konudaki fikirlerimi biliyor (eski erkek arkadaslarim hala cevremizde degil tabii :) Kisisel olarak ben soyadimin zorla degistirilmesinden, her ne kadar oncekinin arkasina da eklenmis olsa, bunu tabir-i caizse kocamin mulkiyetine gecirilmek olarak gordugumden, hic hosnut degilim. Bu nedenle de yasal islemler haric kendi soyadimi kullaniyorum- su , hani babamdan aldigim. Ama nedendir bilmiyorum insanlar bunu anlamakta gucluk cekiyorlar! 

Bu Avrupalilarda hala kart gonderme aliskanligi var. Dogumlar, tesekkurler, yildonumu tebrikleri, yeni yil ve noel icin herkes birbirine kart gonderiyor. Yani arkadaslarimizdan ve J.'nin ailesinden habire birseyler icin kart aliyoruz. Ve bize gonderdikleri kartlari hala "Koko & J. Kxxx" ismine gonderiyorlar! Bunu bastan beri irrite edici buluyorum-hatta birkacini kibarca uyardim. Ama gecen gun oyle birsey oldu ki buna bile sukredecek duruma geldim:  J.'nin annesi, Lisa, bize tatile gittigi Gotland'dan kart gondermis; alici satiri aynen su: "Mr & Mrs J. Kxxx"!!  Hadi evlendim, soyadim cebren degistirildi de adsiz da mi kaldim? O kadar mi vahim yani durum? Artik mektuplarda bile kocamin adinin yaninda önadi bile yeralmayacak kadar "kimliksiz" miyim ben? Sadece bir kocadan mi ibaretim artik? Bagimsiz bir birey degil de ona ait, onun bir parcasi? 

 Her ne kadar J. bu konuda fikrimi paylassa da o aksam hirsimi J.'den cikardim:)  

Hiç yorum yok: